Tuesday 22 April 2014

2014.04.05-04.18.

Kicsit elmaradt a blogírás a sűrű program miatt (ami jó), de most, hogy hazaértem, megpróbálom bepótolni az április 4. utáni eseményeket.

04.04/2
Pénteken délután voltam bent a Geidai könyvtárában is, bújtam egy kicsit a zenei szakszótárakat.
Találtam egyet, ami kifejezetten érdekes volt számomra, mert amellett, hogy angol-japán szótár, az egyes kifejezések magyarázatai is benne vannak, ráadásul angolul is és  japánul is:
 belülről
Sajnos ezt a könyvet nem sikerült megvásárolni, de igyekszem később felkutatni.

egy zenei lexikonban a Liszt Ferenc bejegyzés :)

04.07.
A Tokiói Zenei Egyetem (Tokyo Ongaku Daigaku, röviden Ondai vagy Tokyo Ondai) - tanévnyitó:

az egyetem főépületének bejárata

itt már kicsit megengedőbbek voltak a fényképezéssel kapcsolatban
speciális vendégként kaptam lefoglalt ülőhelyet az évnyitóra ("Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem" felirattal)


Az itteni évnyitón nem csak a Rektor mondott beszédet, hanem az egyetem vezetőségének többi tagjai, sőt a hallgatók képviselői is (elsőévesek, mesterképzésre felvettek egy-egy képviselője), köztük Kohán István is, aki idéntől speciális japán állami ösztöndíjjal tanul az egyetem klarinét mesterképzésén. Az évnyitó után sikerült beszélnem Istvánnal, akitől nagyon sok hasznos információt tudtam meg a japán egyetemi életről magyar szemmel! :)

Bár az Ondai a belvárosban van (a hatalmas és zajos Ikebukuro állomás közelében), az állomástól néhány percnyi sétára ilyen szép, csendes zöldövezet következik, ami egy szentélyhez tartozik, és aminek a szomszédságában van az egyetem:


04.08.
Elsőévesek közös tájékoztatója a Tokiói Zenei Egyetemen (Ondai):
Az évnyitó utánai napon itt is nagyon alapos és részletes tájékoztatást, valamint egy jó kis Tokyo College of Music feliratos táskát (benne hasznos információs anyagokkal) kaptak az elsősök:

A további eseményeket és tevékenységeket nem nagyon tudom dátumhoz és fényképekhez kötni. Könyvtárba jártam, koncerteken voltam, és órákat látogattam.
A Geidai egyetemen lehetőséget kaptam megfigyelni a külföldi hallgatók japán nyelvi óráit, egy bevezető szolfézs órát, egy nyelvészeti előadást és egy angol  órát. Az Ondai egyetemen pedig európai zenetörténet előadáson, angol órán, blattoláskészség-fejlesztés (?) órán, és egyetemi felkészítő órán jártam. Az egyetemi felkészítő óra szerintem nagyon érdekes és hasznos: az elsőéveseknek egy külön féléves előadás van, amin segítséget kapnak könyvtárhasználathoz, órákra való felkészüléshez, esszéíráshoz, kiselőadást tartásához, stb. Az első ilyen órán (amin én is ott voltam) mindenkinek be kellett mutatkoznia a többiek előtt, az óra végén pedig alkalom volt kötetlenül ismerkedni egymással, kamarazene partnereket keresni.

Néhány kép az egyetemi életről a két egyetemen:

koto óra - Geidai
 ilyen kottát használnak a japán hangszereken (koto, shamisen) tanulók


ez az egyik alapmű szolfézst tanulóknak
 belülről


japán órák külföldieknek - órabeosztás, Geida

hirdetőfal mesterkurzusokról - Ondai
 szórólapok, hirdetések koncertekről - Ondai
 folyosó tantermekkel - Ondai


Az Ondai óvodája :) Van az egyetemhez tartozó általános iskola és középiskola is.
Óvónénik (és egy óvóbács) óvodásokat (vagy bölcsödéseket) "sétáltatnak" az Ondai főépülete előtt :)

Röviden ennyi az útról képekben!
Nagyon tartalmas, izgalmas és hasznos három hét volt. Szívesen tartok egyszer egy élő beszámolót is, ahol bővebben kommentálnám a képeket és a többi képet is, amik még készültek, és mesélnék a tapasztaltakról, ha lesz rá igény.

No comments:

Post a Comment